Streaming en online uitzending van kerkelijke vieringen in het kader van onze privacyverklaring

• Niet alle mensen die een kerkelijke viering willen bijwonen, kunnen in de kerk aanwezig zijn. Om deze mensen in staat te stellen de viering te volgen en mee te beleven worden er video- en audio-opnames van de kerkelijke viering gemaakt en online uitgezonden
  • De parochie respecteert de privacy van de kerkbezoekers. Om die reden zijn  de camera’s afgesteld op het priesterkoor. Het is voor de parochie echter niet volledig uit te sluiten dat kerkbezoekers helemaal niet in beeld komen en/of op de geluidsopname te horen zijn.
  • Indien u uit wilt sluiten dat u in beeld komt, kunt u bij een vrijwilliger of medewerker van de parochie altijd vragen waar u kunt gaan zitten. Er zijn hiervoor plekken vrijgehouden.
  • De uitzendingen staan beperkte tijd online, namelijk maximaal 2 maanden. Voor meer informatie over de rechten van kerkbezoekers bij de verwerking van persoonsgegevens wordt verwezen naar de artikelen van de privacyverklaring van de parochie.
  • Van de mogelijkheid tot online streaming wordt door de parochie gebruik gemaakt in het kader van haar kerkelijke activiteiten. Zoals omschreven is er een noodzaak opnames te maken waarbij wel de privacy van de kerkbezoekers wordt gerespecteerd.
    Voor zover kerkbezoekers herkenbaar in beeld zijn, heeft de parochie hiervoor een gerechtvaardigd belang. Van degenen die duidelijk herkenbaar in beeld komen op het priesterkoor vraagt de parochie hiervoor toestemming.
Geplaatst in Geen categorie