Vieringen in de Goede Week en Pasen

Beste mensen,

De Goede Week en Pasen hopen we dit jaar gewoon te kunnen vieren met publieke vieringen ( 30 personen excl. de bedienaren en medewerk(st)ers ). Misschien zit er nog een versoepeling rond het aantal in. We weten het niet. Wellicht verslechtert de corona–situatie toch nog. Zal er dan nog een avondklok zijn?

Tijdens de Palmzondagvieringen worden de palmtakjes gezegend, die men na de viering mee kan nemen naar huis. Een processie met de Palmpasens van de kinderen is jammer genoeg niet mogelijk. Wel is het mogelijk dat enkele kinderen in de kerk met hun Palmpasen aanwezig zijn en dat hier even aandacht voor is. Hun ouders tellen overigens mee voor het maximum aantal toegelaten personen

Witte Donderdag vieren we voor de twee parochies om 19.00 uur de Eucharistie in de St. Lambertuskerk te Wouw: pastoor Frans Verheije en diaken Ryan Keetelaar.

Goede Vrijdag om 15.00 uur Kruisweg te Hoogerheide met pastoor Frans Verheije. Om 15.00 uur kruisweg te Wouw met diaken Ryan Keetelaar.. Om 19.00 uur Liturgie van Goede Vrijdag te Wouw voor de twee parochies met pastoor Frans Verheije en diaken Ryan Keetelaar.

Diaken Ryan Keetelaar en ik  kiezen ervoor, onder voorbehoud van de corona-maatregelen, gezien alle onzekerheden in te zetten op een aanvangstijd van de paaswakes dit jaar om 19.00 uur. Dus om 19.00 uur in de St. Lambertuskerk te Wouw met mij als voorganger en om 19.00 uur in de H. Maria Hemelvaartkerk te Hoogerheide met pastor Fons Burm en diaken Ryan Keetelaar. Dus daarmee komen de tijden van 20.30 uur te Wouw en 20.00 uur te Hoogerheide te vervallen.

Op Paaszondag om 9.00 uur Eucharistieviering met pastoor Frans Verheije in Hoogerheide en om 11.00 uur Eucharistieviering in Wouw met de pastoor. Om 9.15 uur Woord- en Communieviering in Wouwse Plantage en om 11.00 uur in Ossendrecht met diaken Ryan Keetelaar.

Zo bent u een op de hoogte van hoe wij Goede Week en Pasen denken te vieren dit jaar. Alles onder voorbehoud. Van ons allen wordt gevraagd voortdurend mee te bewegen met de ontwikkelingen !

Met vriendelijke groet,

Pastoor Frans Verheije