Eerste Heilige Communie 2022

Zondag 15 mei om 11.00 uur was er een feestelijke Eerste Heilige Communieviering in de kerk van Wouw. De kerk was mooi versierd, de zon scheen en de iedereen was heel feestelijk aangekleed.

De viering werd voorgegaan door pastoor Verheije en diaken Keetelaar, het kinderkoor Krekelkoor zong mooie liedjes. Het werd een mooie viering waarbij de communicantjes ook een taak hadden. Er waren 2 kinderen die de zelf versierde communiekaarsen aanstaken, kinderen die hielpen bij het klaarmaken van de altaartafel en kinderen die iets voorlazen. Vanaf december vorig jaar zijn de communicanten maandelijks bij elkaar geweest om zich goed voor te bereiden op het ontvangen van de Eerste Heilige Communie. Het project ‘Blijf dit doen’ was hierbij de leidraad. Bij de bijeenkomsten hebben we verhalen gelezen over Jezus, het Onze Vader geleerd, opdrachtjes gemaakt en natuurlijk geleerd over de communie uitreiking. Omdat de kinderen uit de hele parochie komen, was het ook even wennen aan elkaar, maar het was een leuke groep. Na deze feestelijk communieviering hopen wij de kinderen nog vaker te zien bij een viering, want iedereen is welkom en zoals het project ook zegt: Blijf dit doen.

Hierbij willen wij de ouders ook hartelijk danken voor alle medewerking.

Wij hopen volgend jaar weer een nieuwe groep communicanten uit de hele parochie te ontmoeten. De viering zal zijn op zondag 14 mei 2023.

De volgende kinderen hebben hun eerste Heilige Communie ontvangen:

Uit Heerle: Frans van den Beemt en Tom Janssen

Uit Wouw: Steff Bennebroek, Marly de Bruijn, Izzy de Bruin, Bram Franken, Ravi van Oevelen en Fennah Schijven.

Uit Wouwse Plantage: Sven Bogers