Vormselviering 3 juni 2022

Op vrijdagavond  3 juni kregen 15 kinderen het Vormselsacrament toegediend door vicaris-generaal M. Lindeijer tijdens de regionale vormselviering om 19.00 uur in de Lambertuskerk van Wouw. Van de 15 kinderen waren er 11 kinderen woonachtig in onze parochie. De voorbereiding was toch nog anders dan de jaren voor de Corona crisis. Zo kon de regionale bijeenkomst van het Bisdom, het zogenaamde Lopend Vuurtje in de kerk te Bergen op Zoom helaas niet doorgaan.  Maar we hebben toch een paar keer samen kunnen komen. De speurtocht in de kerk van Wouw vonden de vormelingen wel leuk. Vooral de biechtstoel is dan erg interessant! Aansluitend konden de kinderen zich voorstellen in de presentatieviering.  Een aantal vormelingen hebben op zondag het Paadje van Kaatje in Ossendrecht gelopen. Gelukkig was het goed weer en hebben we onderweg fijne gesprekken gehad en leuke opdrachten gemaakt. De dag voor de viering hebben we nog een theorie bijeenkomst  gehad over het sacrament Vormsel. We begonnen deze bijeenkomst met een quiz met geloofsvragen. Dat riep vele vragen op. Daarna een generale repetitie gehouden, zodat iedereen goed wist wat ze bij de viering konden verwachten. Een aantal kinderen hebben ook meegeholpen tijdens de viering. 2 vormelingen staken de doopkaarsen aan, waarmee de vormelingen bij aanvang van de viering waren binnenkomen. Vervolgens lazen een aantal vormelingen de voorbeden voor en nog 3 andere vormelingen hielpen mee bij het tafel dekken.

Maurice Bartels uit Wouw, Demi Boden, Veerle en Lieke Bogers, Asia, Amelia en Martyna Gebczyk, Thijs en Lieke Mies uit Wouwse Plantage en Fenna Hoetelmans en Isabel Timmermans uit Heerle van harte gefeliciteerd met jullie Vormsel. De parochie wenst jullie alle goeds voor de toekomst, succes op school en we zien jullie graag terug bij een viering in de kerk.